Advokátní kancelář SCHEJBAL nás oslovila s požadavkem nové vizuální identity a rebrandingem. Potřeba posunout značku po vizuální a komunikační stránce vyplynula naprosto organicky v době, kdy se advokátní kancelář restrukturalizovala, rozrostla o nové členy a potřebovala deklarovat nové (silnější) postavení na trhu.

Původní logo:
Tři čtverce představující stupně vítězů

Původní vizuální identita založená na principu máme logo a máme barvu zapadala do kategorie „klasické právnické logo“. Tři čtverce představující stupně vítězů jsme nerozkódovali ani my, ani nikdo z těch, kterým jsme původní logo ukázali. Jediným vizuálním prvkem v identitě byla pak modrá barva. Barva, která se vyskytuje u většiny právnických firem počínaje kanceláří Havel Holásek. Doporučili jsme jít do opravdu výrazného rebrandingu a společnosti vtisknout novou tvář.

stupnevytezu
nove

Část 1: Analýzy a rozhovory

Cílem rebrandingu není vytvořit jen další logo, ale silnou značku

Při tvorbě vize identity jsme vycházeli z rozhovorů s jednatelem společnosti a podpůrných metod. V rámci rebrandingu jsme použili i marketingové archetypy, které jsme si nechali potvrdit i experimentálnější metodou a to semantickým diferenciálem. Náš designer zmapoval vizuální identity českých i zahraničních advokátních kanceláří abychom našli vizuální i brandovou díru na trhu a mohl tak vzniknout jedinečná značka, nejen logo.

Část 2: Idea, skicy a komunikace s klientem

Důvěra v rukou silného partnera, nápad na první dobrou

Samotný vizuál značky, vyšel z idey, která na první dobrou prošla schválením. Cílem bylo získat symbol s nevykonstruovaně a tudíž přirozeně rozeznatelnými významy – právní vážností/silou a důvěrou. Symbol primárně vychází ze zobrazení lva střežícím klíč, klíč ve kterém vkládají lidé právníkům svou důveru stejně jako hodnostáři dostávají pomyslné klíče od měst aj.. Jako hlavní barvu nové značky jsme zvolili v oboru netradiční fialovou připomínající barvu taláru, ale hlavně výrazně vystupující z řady modrých a červených advokátních kanceláří. Samozřejmostí byla i volba správného a lehce použitelného moderního písma, které celou vizuální podobu značky zceluje.

Začali jsme pracovat na vizuálních studiích motivu a vznikly první orietnační návrhy, které po konzultaci s klientem určily směr, kterým se bude vzhled budoucí značky ubírat. Z tohoto procesu vzešly dvě různé provedení vyobrazení kombinace klíče a lva. Z těch jsme doporučili jednu silnější variantu, která se více hodí k poměrně dlouhému názvu společnosti, kterou čekalo s novým vizuálem i změna jména advokátní kanceláře. Klient potřeboval už názvem sdělit informaci, že už není one man show jako dříve, ale rozrostl se o nové partnery. Proto došlo k přejmenování na SCHEJBAL&PARTNERS.

skica
detail

Část 3: Vizuální styl, firemní tiskoviny a vytvoření brand manuálu

Mám na stole miliónšest vizitek a nevím komu patří

Grafická značka byla hotova, vyrobena typografie logotypu a vybráno doprovodné písmo celé značky. Následoval výběr barevnosti. Klient dostal na 30 různých variací užití barev a zjišťovali jsme, se kterou barvou jsou zaměstnanci kanceláře nejvíce stotožněni, aniž by jsme jim oznámili náš prvotní výběr. Zvolena bylo právě fialová varianta, kterou jsme současně vybrali již před tím, jako nejvíce vhodnou kombinaci. Po vyladění odstinu barvy a prvních tiskových zkouškách vznikl základní brand manuál spojený s manuálem vizuálního stylu. Značka a vizuální styl je jedním celkem, a výsledkem byl vznik komplexního systému užití barev, písma a variant logotypu spolu s řešením tiskovin nebo nově definovaných charakterových vlastností komunikace značky s klienty i veřejností.

Nikoho nenalákáte na vaše služby tím, že mu předáte vizitku, ale můžete docílit toho, že si vás opravdu zapamatuje a to je první krok k tomu, aby jste vytvořili důvěrný vztah, na který advokátní kancelář a její klienti fungují. Vyrobili jsme v tuzemsku unikátní vizitky, které se vyznačovali svojí mimořádnou tloušťkou a odlišným papírem na každé straně. Originální slohy s vnitřním výřezem motivu kanceláře a hlavičkové papíry pro smlouvy a nabídky.

Zákazník měl funkční a relativně čerstvý web, ale jeho přeměna spolu s novým brandem byla potřeba. Doporučili jsme pouze transformovat prvky na současném webu do nového vzhledu, ale funkcionalita a prvky byly zachovány. Nebylo nutné vytvářet nové stránky, když ty staré fungovali dobře. Shrnutím veškerých vzniklých doporučení a pravidel týkající se komunikace značky, užití a technických podkladů vizuálního stylu, které jsme vepsali do brand manuálu ve schématické a velmi jednoduché podobě jsme dokončili první velký krok k nové identitě advokátní kanceláře SCHEJBAL&PARTNERS. O tom, jaké jsou nyní výsledky této přeměny si přečtěte v následující závěrečné části.

Jaké jsou výsledky přeměny značky po půl roce?

Klienti kanceláře jsou nadšení z exkluzivních vizitek a chtějí je také.

Poptávka na nově upraveném webu po prvním roce vzrostla o 33 %

zaměstnanci se ztotožňují s novým vizuálem a fialový lev dostal hned i jméno.

Lidi

Jsem nadšen. nejde k tomu říci nic jiného. Po desíti letech od založení mé kanceláře jsem se rozhodl pro velmi razantní změnu a bál jsem se, že mí klienti budou vystrašeni proběhlými změnami. Díky profesionální spolupráci na této přeměně jsme dokázali vytvořit novou živou značku, kterou budu rád v dalších letech rozvíjet spolu s rozvojem naší nové advokátní kanceláře.

JUDr. Lumír Schejbal
advokát

Napište nám, s čím byste chtěli poradit, a my se vám ozveme. Vše nezávazně.

Nebojte, nebudeme vám ani posílat nevyžádané zprávy. Věnujeme se práci a na vymýšlení spamu nás moc neužije.

Jméno a příjmení
Telefon nebo e-mail
Co byste chtěli zlepšit? Napište nám své přání